Persbericht KERK IN KLOOSTER: T U I N C O N C E R T

Zondag 11 juni Hof te Zandekerk Kloosterzande.
Stichting “de Kerk in Klooster” organiseert in samenwerking met Koninklijke Harmonie St. Cecilia uit Kloosterzande het jaarlijkse openluchtconcert in de tuin van de Hof te Zandekerk.
Dit jaar is Harmonie de Vereenigde Vrienden Sas van Gent te gast en kunt u ook genieten van hun optreden. De Koninklijke Harmonie St. Cecilia is opgericht in 1865. De harmonie is een van de weinige nog marcherende korpsen in Nederland en dat heeft al mooie uitnodigingen opgeleverd. In 2002 speelde ze in de Amsterdam Arena ter ere van het huwelijk van Maxima en Willem-Alexander.
Harmonie de Vereenigde Vrienden Sas van Gent is opgericht in 1897. De harmonie bestaat uit 45 leden. In 1992 hebben zij de koninklijke erepenning mogen ontvangen. De harmonie verzorgt sinds vele jaren concerten in de gemeenschap van Sas van Gent. Met als hoogtepunt een concert met Cor Bakker en de Sasse Proms naar analogie van de Engelse “Night of the Proms”. Ook verzorgt zij uitwisselingsconcerten met zusterverenigingen in het Zeeuwse, ook internationale optredens zoals in België en Frankrijk hebben op het programma gestaan. En een fantastische concertreis naar Praag.
Met behulp van het weer wordt het een geweldige middag in de mooie ambiance van de kerktuin.
Het concert begint om 14.30 uur. De toegang is gratis.
Hof te Zandekerk, Willem de zwijgerlaan 2, 4587CJ Kloosterzande. www.stichtingdekerkinklooster.nl
2023-05-17T15:50:15+01:00