Educatieve natuurtuin Hof te Zandepark

Educatieve natuurtuin Hof te Zandepark 2018-11-28T10:34:22+01:00

Diana is begonnen met de aanleg van de educatieve natuurtuin.

In september 2017 is dit het eind resultaat. Bedankt voor al het werk.

Educatieve natuurtuin Hof te Zandepark

Een educatieve natuurtuin moet dienen als oppepper voor het Hof te Zandepark in Kloosterzande. “Daar gebeuren wel eens minder leuke dingen, zoals vandalisme”, zegt Diana Suijkerbuijk, voorzitter van de stichting Natuurtuinen Hof te Zande.

Woensdag ondertekent ze met burgemeester Jan-Frans Mulder van Hulst een gebruiksovereenkomst voor de natuurtuin. Het idee voor de tuin komt van omwonenden zelf, zegt de voorzitter. Daar is ze blij mee. “Want het is een uniek gebied. De tuin moet een positief beeld over het park oproepen, niet dat er alleen vandalisme is.”

Vergeten groenten

De stichting heeft de grond per 1 november in bezit. Wanneer de aanleg van de natuurtuin begint, is nog niet bekend. “Volgend jaar zomer willen we operationeel zijn”, aldus Suijkerbuijk. “In de tuin komen ‘vergeten groenten’ als pastinaak en palmkool, kruiden en bloemen. We willen oogstfeesten houden met bijvoorbeeld kinderen van de basisschool, of workshops geven. Met pastinaak kun je heerlijke dingen maken, maar veel mensen weten dat niet.” Daar wil de stichting verandering in brengen. Niet alleen met workshops, maar ook met bijvoorbeeld open tuindagen.

Kruidentuin 10-4-2017

Speeltuin 14-4-2017